Bör företag erbjuda jobbtelefoner?

Bör företag erbjuda jobbtelefoner?

Att köpa och ge ut en företagsmobil till en anställd kan vara ganska dyrt. Därför är det viktigt att inte bara överväga om du ska ge ut en mobiltelefon till en anställd – utan också vilken anställd som ska få en jobbtelefon. I slutändan kan båda dessa frågor besvaras genom att undersöka varför en anställd ska få en jobbtelefon.

Den mobila anställda

Undersök vilken roll den anställde har i företaget och hur ofta den här personen är i eller utanför kontoret. Säljpersonal bör spendera merparten av sin tid med kunder och partners. Som ett resultat pekar deras roller i företaget på deras behov av att ha en mobil enhet som är snabb och välfungerande så att dem enkelt kan utföra sitt viktiga jobb.

Chefer är de anställda som oftast reser mycket med företaget, ofta runt om i världen. Då är det viktigt att dem har en pålitlig mobil med ett abonnemang som erbjuder möjligheten att ringa utan att det blir höga fakturor. De måste vara tillgängliga för att kunna serva kunder, hantera verksamheten och fatta snabba beslut nästan vilken tid på dygnet som helst. I dagens online kultur väntar kunder nu omedelbart svar på deras behov. Att vara lyhörd för kundens behov var som helst, när som helst, kommer att vara en stark konkurrensfördel.

Teknisk support

IT problem kostar företagen flera hundra miljarder om året på förlorad produktivitet

Anställda på teknisk support eller IT kan behöva expert information från en annan anställd eller experter utanför företaget. Medan de är i kundens lokaler och ger support, med en mobil enhet kan de snabbt skapa kontakt med rätt resurs. Det är få som vet, men IT problem kostar företagen flera hundra miljarder om året på förlorad produktivitet, allt ett företag kan göra för att minska den här tiden är väldigt viktig.

Stäng meny